Jak zrobić chipsy?

0
42
Jak zrobić chipsy?

Rodzice często mają nie mały dylemat podczas przygotowywania dla dzieciaków drugiego śniadania. Robimy co możemy, aby nasze pociechy zjadły coś dobrego, pożywnego i zdrowego. Dzieci spędzają przecież w szkole naprawdę mnóstwo godzin. Po lekcjach chodzą jeszcze na rozmaite zajęcia dodatkowe. Potrzebują zatem sensownego źródła energii. Niestety to, co my uważamy za zdrowy i zbilansowany posiłek niekoniecznie smakuje naszym maluchom. Dlatego tak często znajdujemy przygotowane przez nas kanapki w szkolnym tornistrze w niemal nietkniętej formie. Co je zastępuje? Oczywiście niezbyt pożywne słodkie przekąski, batony, chipsy, paluszki czy wafelki.

Zmiana asortymentu w szkolnych sklepikach

Zmiana asortymentu w szkolnych sklepikachNiestety bardzo trudno tego uniknąć, choć znacznym ułatwieniem w walce o zdrowie naszych dzieci jest zmiana asortymentu szkolnych sklepików. Teraz nie można już kupić w nich typowego śmieciowego jedzenia. Nie żeby nasze pociechy nie potrafiły sobie z tym poradzić – są przecież nader pomysłowe. Jest to jednak pewne udogodnienie dla zatroskanych rodziców. Aby nasze dziecko odżywiało się zdrowo i nie grymasiło przy jedzeniu drugiego śniadania, warto tak skomponować przekąski, aby maluch sięgał po nie z ochota.

Pomysłowe jedzenie – Jak zrobić chipsy?

Zamiast nudnych kanapek z sałatą i wędliną, włóżmy dziecko do śniadaniówki pyszne, zdrowe, tosty z razowego, ciemnego pieczywa z dodatkiem chudej szynki, aromatycznego sera i rukoli. To świetna alternatywa dla zwykłych tostów z pszennego chleba. Dziecko na pewno chętnie je zje, a nawet podzieli się z przyjaciółmi. Aby maluch nie wydał kieszonkowego na tłuste chipsy, pełne soli, chemii i konserwantów, podsuńmy mu domowy wyrób. Jak zrobić chipsy samemu? To bardzo łatwe. Wystarczy bardzo cienko pokroić duże ziemniaki, porządnie je opłukać, a następnie dokładnie osuszyć na papierowym ręczniku. Ziemniaków nie trzeba nawet obierać. Teraz wystarczy je rozłożyć na blaszce piekarnika, lekko doprawić sola i ulubionymi przyprawami. Będą się suszyć w piekarniku w małej temperaturze ok. 2 godziny. To pyszna, lekka i zdrowa alternatywa dla kupnych wyrobów.

Pomysłowe jedzenie - Jak zrobić chipsy?Ziemniaki można oczywiście zastąpić innymi warzywami np. burakami czy marchewką. Albo postawić na wersje słodką. Wystarczy wysuszyć pokrojone jabłka, gruszki itp. Z innych słodkość, możemy również zaproponować dziecku suszone owoce lub domowe owsiane ciasteczka i batoniki. Zrobimy je sami ze zdrowych produktów takich jak: płatki zbożowe, orzechy, rodzynki, wiórki kokosowe, a nawet czekolada.

Inne pomysły na zdrowe i atrakcyjne jedzenie dla naszych dzieci

Koktajl Shreka

Ciekawym pomysłem jest tak zwany koktajl Shreka. Wystarczy zmiksować ze sobą wodę, mleko, szpinak oraz słodkie owoce takie jak jabłko, ananas i banan. Po dodaniu niewielkiej ilości soku z cytryny nikt nie będzie potrafił się oprzeć takiemu napojowi.

Marchewkowe frytki

Wykonanie marchewkowych frytek jest banalnie proste i podobne do wykonywania chipsów. Wystarczy kilka marchewek umyć i obrać a następnie pokroić w słupki. Można je wymieszać z niewielką ilością oliwy i posypać solą lub przyprawę. Następnie wystarczy kilkanaście minut w piekarniku i frytki gotowe.

Pestki dyni

Mało kto wie, ale pestki dyni są bardzo bogate w niezbędne witaminy, oraz kwasy tłuszczowe. Pestki takie dowolnie przyprawiamy i zostawiamy do prażenia w piekarniku. Jest to na pewno bardziej zdrowa alternatywa dla solonych ziaren słoneczniku.

Frytki z cukinii

Wykonanie frytek z cukinii jest podobne do wspomnianych wyżej frytek z marchewki. W tym przypadku jednak należy cukinię pokroić na nieco grubsze słupki, gdyż jest ona nieco bardziej miękka w środku. Dobrym pomysłem jest również obtoczenie słupków cukinii w jajku i/lub panierce. Potem należy je wstawić do rozgrzanego piekarnika na kilka lub kilkanaście minut.

Mini-pizza

Niemal wszyscy uwielbiają pizze. Nie jest ona jednak zbyt zdrowym daniem, jeśli jest spożywana w nadmiarze. Możemy jednak postarać się o jej bardziej zdrową odmianę, wykonywaną w domu. Zamiast czasochłonnego wykonywania ciasta użyjemy placka od tortilli jako spód. Po rozsmarowaniu sosu pomidorowego, kupionego lub własnej roboty możemy przystąpić do układania dodatków takich jak warzywa, chuda wędlina oraz oczywiście ser. Tak przygotowaną mini-pizze wystarczy włożyć na kilka minut do rozgrzanego piekarnika.

Szaszłyki z warzywami

Zawsze świetnym pomysłem na zdrowe i zabawne jedzenie są szaszłyki złożone z żółtego sera oraz różnego rodzaju warzyw. Ser kroimy w kostkę i nadziewamy na patyk razem z pokrojonymi warzywami takimi jak ogórek, papryka czy marchewka. Warzywa i ser możemy pociąć tradycyjnie w kostkę, lub też poświęcić nieco więcej czasu i wyczarować jakieś bardziej finezyjne kształty.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here